Bucureşti, 30 octombrie 2018 – Gimnasta Cătălina Ponor, multiplă
campioană olimpică, mondială și europeană, este ambasadorul campaniei
anti-bullying „Cartoon Network Clubul Prieteniei”, ajunsă la a cincea ediție.
În 2019, campania susține puterea exemplului pozitiv, subliniind importanța
educării comportamentelor dezirabile în rândul copiilor. Spotul campaniei, care
va fi difuzat pe Cartoon Network și în mediul online, reprezintă un ghid al
prieteniei, adresându-se tuturor copiilor cu mesaje ce consolidează educația
susținută în familie.
„Asociația Telefonul Copilului a formulat o propunere de politică publică
pentru adoptarea unor măsuri concrete de prevenire și combatere a fenomenului
bullying – propunere transpusă în inițiativă legislativă, aceasta aflându-se în dezbatere parlamentară în
prezent. Măsurile propuse sunt orientate către dreptul fiecărui copil de a se
simți în siguranță la școală. Campania lansată astăzi continuă acest demers, pe
care ne bucurăm să îl parcurgem alături de Cartoon Network și Cătălina Ponor”, a declarat Cătălina Surcel, Director Executiv
al Asociației Telefonul Copilului.
16% dintre situațiile de bullying înregistrate la
Asociația Telefonul Copilului pe parcursul primelor patru ediții ale campaniei
au fost sesizate de către părinți. Aceștia sunt mai degrabă interesați de
găsirea unor soluții legale (62%), iar în lipsa unui cadru legislativ solicită
consiliere pentru o intervenție individuală (23%) sau din partea autorităților,
însă doar în baza regulamentului intern al unităților de învățământ (15%).
Atunci când vorbesc despre soluții, părinții
copiilor victime ale fenomenului bullying doresc ca școala să intervină prin
măsuri coercitive împotriva copilului agresor (44%), solicită excluderea
acestuia din unitatea de învățământ (27%), dar iau în considerare și transferul
propriului copil (29%).
„Intrăm în al cincilea an de campanie Cartoon Network Clubul Prieteniei cu
intenția de a sublinia faptul că demersul împotriva bullying-ului are nevoie în
continuare de efort, consecvență și acțiuni concertate. Pe măsură ce ne dedicăm
mai mult campaniei anti-bullying, devenim conștienți de complexitatea
fenomenului și de necesitatea de a aborda sistematic toate dimensiunile sale.
Suntem încântați să putem continua alături de Asociația Telefonul Copilului
eforturile de a face din bullying un fenoment vizibil și recunoscut, care poate
fi diminuat”, a declarat
Malgosia Chapman, Vicepreședinte Brand & Content Engagement Europa Centrală
și de Est, Turner.
Cătălina Ponor, ambasadoarea campaniei în 2019 a
declarat: „Sunt bucuroasă să pot face
parte dintr-o misiune generoasă și să pot transmite mesajul prieteniei
copiilor. Cred în puterea exemplului și cred că putem trăi într-o lume mai
bună, fiind mai buni unii cu ceilalți”.
Proiectul Cartoon Network și Asociația Telefonul
Copilului urmărește conștientizarea și prevenirea fenomenului, precum și
identificarea acelor cazuri de tip bullying – violență verbală sau fizică, abuz
emoțional, hărțuire și excludere - care au nevoie de sprijinul specialiștilor
și pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de către psihologi și
asistenți sociali. Copiii, victime sau colegii acestora, precum și părinții
sunt încurajați să ceară sprijin la linia gratuită 116 111, la www.116111.ro sau să găsească sfaturi pe www.cartoonnetwork.ro/clubulprieteniei.
În cadrul campaniei, mesajul este susținut și prin
brățările prieteniei, care sunt disponibile prin parteneriatul cu Noriel.
Acestea pot fi găsite în toate cele 75 de magazine ale retailer-ului de jucarii
și sunt oferite gratuit copiilor și părinților.
„CLUBUL PRIETENIEI CARTOON NETWORK” se derulează și în alte ţări din Europa, Orientul
Mijlociu și Asia. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying pe
website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei, unde pot, de asemenea, viziona videoclipuri
animate și mesajul Cătălinei Ponor.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu