Academia Titi
Aur, școală de condus defensiv și pilotaj, a lansat
sâmbătă, 12 octombrie, cursul Ghidul Părintelui Responsabil la Volan, un produs
100% românesc dezvoltat de trainerii ATA. La eveniment
au participat bloggeri de parenting, influenceri, reporteri și redactori de
televiziune și radio. Ei au beneficiat de cursul complet, susținut de trainerii
specializați ai Academiei Titi Aur.
În prima parte a cursului, cei prezenți au
aflat informații teroretice despre conducere defensivă și norme de siguranță
pentru copii, statistici despre accidientele din România și Uniunea Europeană,
practici periculoase de condus, cum să se pregătească pentru o deplasare cu
mașina, poziția corectă la volan, cum să aleagă corect scaunul de mașină pentru
copii în funcție de standardele obligatorii de siguranță, dar și de înălțimea,
greutatea și vârsta copilului, cum să monteze corect un scaun de mașină, la ce
sunt expuși copiii care nu sunt puși în scaune de mașină, ori sunt poziționați
incorect, dar și tehnici de siguranță pentru femeile însărcinate care șofează.
Partea a doua a cursului a avut ca scop conștientizarea
riscului prin tehnici practice, iar participanții au învățat în sala de
simulatoare ce să facă în caz de accident, cum să iasă dintr-o mașină
răsturnată și cum să scoată copilul, au testat impactul cu un obstacol fix la
15 km/oră, viteza de reacție și montarea corectă a scaunului pentru copii. Cei
prezenți au aflat prin propria experiență că centura de siguranță este un drept
care poate să le salveze viața, nu o obligație.
- Ø În România, în anul 2018, au fost raportate 1867 de decese cauzate de accidente rutiere, adică 5 decese pe zi.
- Ø La nivel internațional, 8 copii nenăscuți mor în accidente de mașină.
- Ø În Europa, în ultimii 10 ani, peste 8.100 de copii au murit în accidente rutiere.
- Ø Copiii care nu călătoresc în dispozitive speciale sunt de 7 ori mai expuși riscului de a fi vătămați în accidente rutiere.
- Ø La o viteză de 64 km/oră, corpul unui pasager din mașină cântărește la impact de 9 ori propria greutate, ceea ce duce la spargerea organelor și, implict, la hemoragie internă. Impactul unui copil cu parbrizul în caz de accident este echivalent cu căderea de la etajul 3 al unei clădiri.
Cursul Ghidul Părintelui
Responsabil la Volan are ca scop conștientizarea că viața copiilor este în mâna
părinților când sunt cu toții în trafic și că orice abatere de la regulile de
siguranță le poate pune viața în pericol. Trainerii ATA
își propun să îi ajute pe participanți să își îmbunătățească abilitățile de
condus defensiv și tehnicile de protejare a copiilor în timpul deplasării.
Obiectivul este să reducă numărul de accidente în care conducătorul auto ar
putea fi implicat, indiferent de culpă. Pentru Academia Titi Aur, un părinte
prezent la curs înseamnă un copil salvat, iar pentru fiecare copil salvat ATA
va planta un copac pentru a susține viața pentru viață. Prețul cursului este
550 lei cu TVA inclus.
Sunt convins că niciun părinte nu îi dorește răul
copilului său, problema este că nu conștientizează riscul la care își expun
copiii atunci când circulă cu mașina. Trebuie să înțelegem că mașina este o
armă și cel mai important lucru este să învățăm să o controlăm pentru a evita
să ajungem în situații de limită. (Titi Aur, pilotul
care a câștigat 49 de raliuri și a obținut opt titluri de campion al României)
Despre Academia Titi Aur
Academia Titi Aur a luat naștere în urma
activității lui Titi Aur în automobilismul sportiv, îmbinată cu pasiunea și
plăcerea de a împărtăși și altora tainele artei de a conduce. Este cel mai
complex autodrom din Europa de Est și are o suprafață de 12,5 hectare, pe care
sunt amenajate 10 zone diferite ca suprafață, configurație șu utilitate.
Aerodromul ATA nu este un circuit de mare viteză, ci unul pregătit pentru cei
care vor să învețe să conducă defensiv. Echipa este formată din 30 de traineri,
piloți și copiloți, activi sau retrași din campionatele de motorsport. Academia
Titi Aur pune la dispoziția șoferilor interesați cursul de conducere defensivă
pe 3 niveluri, curs de îndemânare, curs moto, curs de conducere în teren
accidentat, dar și experiențe controlate de condus cu viteză.
Pentru informații suplimentare:
Laurentiu Mandu
Ana
Nicolescu
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu